Pagina's

zondag 14 januari 2018

Vijf jaar het Stoffenhuis in Bree daar weten wij wel raad mee!

                        

Het Stoffenhuis in Bree is een hele mooie stoffenwinkel. Sincha heeft altijd prachtige stofjes in de rekken liggen en ze heeft ook altijd super leuke lintjes en allerlei andere hebbedingen.  Speciaal voor het vijfjarig bestaan geeft Sincha dit weekend een korting van 15% op de nieuwe collectie en ook 15% bovenop de soldenprijs. Ik wist dus gelijk dat ik dit weekend naar daar moest om mijn slag te slaan. Een tijdje geleden sloeg ik op pinterest een foto op van een prachtig jurkje. Het prentje bleef maar in mijn gedachten doormalen. Bij Sincha vond ik dan ook nog eens ongeveer dezelfde stof en ik besloot dan maar om de jurk gewoon na te maken.
                              

De Cocoon Dress van Groovy Baby and Mama vond ik het beste aanleunen bij wat ik in gedachten had. Ik nam een maat groter dan de matentabel zodat de jurk iets losser zou zitten en ik tekende zelf de zakken in de zijnaad. Aan de mouw voegde ik 3 cm extra toe om deze achteraf om te kunnen plooien. Zo zorgt de mooie structuur van de binnenkant voor een leuk accent. De zakken in de zijnaad zijn een groot succes. Femke haar handjes verdwenen er gelijk in toen ze de jurk aan had.

 De achterkant van deze jurk is wat langer en dat vind ik altijd net wat stoerder.
De grijze stof zou ik zelf niet zo snel gekozen hebben moest ik dit idee niet opgedaan hebben op pinterest en natuurlijk ook niet als ik deze stof niet had zien liggen in de stoffenwinkel. Wat ben ik blij dat ik dit stofje (en nog een ander pareltje) met een flinke korting gescoord heb.

Dus nog een hele dikke proficiat aan Sincha met haar vijfjarig bestaan en op naar het volgende jubilileum!

Neem ook zeker eens een kijkje op de blog van Hutsepruts want zij schreef ook een blogpost ter ere van het vijfjarig bestaan.

Heel veel groetjes en hopelijk tot de volgende keer.

12 opmerkingen:

  1. Tof dat je van 1 inspirerende foto naar dit resultaat bent gekomen. Super leuk! Je dochter ziet er ineens super stoer uit zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo lief ❤❤❤ ik ben helemaal ondersteboven. Wij hebben er zalig weekend op zitten ( en eigenlijk gewoon 5 zalige jaren) en dan zak je 's avonds in de zetel en krijg je zo een lieve cadeau ... heel erg bedankt voor je lieve woorden, wij naaien er nog minstens 5 jaar aan vast en mijn to sew-lijstje is juist weer wat langer geworden ... zo mooi ❤❤❤

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is echt een hippe jurk voor zo'n 'kleine' meid!
    Ik ben er dol op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal weg van deze jurk! Zalig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig toffe jurk!! Ze staat er super mee!! Stoere meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk resultaat. Ik zou hem zelf ook dragen met sneakers.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi en heel origineel! Heb je goed gedaan Daisy ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toffe jurk! Wat een leuk idee om zakken toe te voegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi!! Zou ik voor mezelf ook wel willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen